Friday, August 8, 2014

Aku cuba.

Bismillah ....

Bila dah ada gap dihati ...
nak bercakap dari mata ke mata pun payah .
boleh faham tak perasaan tu ?
Bila kita pandang dia , kita rasa cepat2 nak melarikan mata dari
memandang mata dia .

Ya Allah kuatkanlah kembali ikatan hati-hati kami
yg telah berjanji setia mendaulat dan menyokong syariat-Mu.

Doa rabitah juga aku gandakan bacaannya dari hari ke hari .
Mengharapkan agar hati-hati kita bersatu kembali .
Walaupun terkadang aku lupa utk mengalunkannya , tapi
tiap detik aku mengharap yg hati-hati kita bersatu semula .

Kalau aku rasa , Aku pasti kau juga rasa.
Aku harap kau pun cuba utk hapuskan jurang antara kita .
Aku tak suka perasaan yang seperti ini .
Aku juga hidup tak selesa , hati tak tenang .

Tapi aku rasa ada hikmah disebalik ini .
Aku dapat rasa yg hati aku mungkin jauh dari Rabb-Ku .
Mungkin sebab ini kau juga menjauh dari aku .
Sungguh aku akan cuba .
Aku akan cuba perbaiki tali aku dgn Allah .
dan tali aku dgn kau .

Kau boleh acuhkan diriku dan anggap ku tak ada .
Tapi aku akan cuba utk tak mengubah perasaanku terhadapmu .
Aku cuba .
Orang kata bila kita settle dgn sang Pencipta ,
kita juga akan settle dgn semua makhluk yg Dia cipta .
Aku cuba .

No comments:

Post a Comment